Fiat ima jak adut, ali ga očigledno ne koristi dobro – barem takvi impulsi dolaze sa tržišta.
Naime, novi 500e izgleda odlično, ali tržište i dalje ne ljubi preterano čisto električne automobile.
Izvršni direktor Stellantisa, Karlos Tavareš, uskoro bi mogao da objavi da će električni Fiat 500e dobiti drugu pogonsku jedinicu – benzinsku verziju sa "lakom" hibridnom podrškom, piše Automotive News Europe.
Novi 500e je malo veći od starijeg "brata" sa benzinskim motorom koji je lansiran još 2007. i koji je doživeo izuzetnu popularnost tokom svih ovih 17 godina prodaje.
Novi model je takođe baziran na drugačijoj mehaničkoj platformi, koja je označena samo kao "električna", ali očigledno ima modularnost za koju ranije nismo znali.Fiatovi dobavljači rekli su za Automotive News Europe da su od Stellantis Italy primili zahtev za povećanje proizvodnje novog modela 500, sa dva pogonska sklopa, na 200.000 primeraka godišnje.
Vest o potencijalnoj konverziji prvi je objavio dnevni list Il Corriere della Sera. Novi cilj od 200.000 jedinica uključuje dodavanje 125.000 primeraka sa benzinskim motorima, rekli su dobavljači pod uslovom anonimnosti.
Od januara do aprila, Fiat je prodao skromnih 12.288 vozila 500e u Evropskoj uniji, Velikoj Britaniji i zemljama EFTA, u poređenju sa 17.363 u istom periodu prošle godine, navodi Dataforce.
Prodaja "starog" Fiata 500 sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem pala je u isto vreme na 32.504 sa 40.750.
U Stellantisu nisu preterano zadovoljni prodajnim brojevima Fiata 500e, a nagovešteni potez je prilika da se on revitalizuje, odnosno da benzinski motor obezbedi pun kapacitet fabrike.
Stari model Fiat 500 se proizvodi od 2007. godine, ali neće biti homologovan za nove propise o bezbednosti i sajber bezbednosti.
Nastaviće da se prodaje u Africi i na Bliskom istoku, a sklapaće se u Alžiru.
Ali tu dolazi novi model 500... Fiat je odgovorio na slabu prodaju modela 500e od početka ove godine otkazavši jednu od dve smene u Mirafjoriju sredinom februara i privremenim otpuštanjima u martu, aprilu i maju.
Ovom odlukom mogao bi da revitalizuje svoju fabriku u Italiji, ali i značajno poveća proizvodnju novog modela 500.